قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/09 22:15 | کد خبر : 1054
بین این ۳۰ بازی اتفاق عجیب کم نیست…

ریاضی بازی برای بازی بزرگ؛ به یاد سامان و خیلیا!

تراکتور-استقلال، این تقابل خاطرات جذابی برایتان دارد که می خواهیم کمی با آنها ریاضی بازی کنیم.

تراکتور,استقلال,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، در حساس ترین دیدار لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم تراکتور و استقلال روز چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز از ساعت ۱۷:۰۰ به مصاف هم خواهند رفت.

تقابل تراکتور-استقلال همیشه پر گل ، جذاب و پر از حاشیه بوده است؛ البته نباید از نتایج جالب و غیرعادی متعدد در تاریخ تقابل های دو تیم هم غافل شویم..

با توجه به وضعیت جدول و حواشی اخیر، تراکتور امید چندانی به قهرمانی ندارد ولی یاران حمید مطهری، که عنوان دقیق شغلی اش معلوم نیست، برای رتبه سوم و حضور درمرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا به سه امتیاز بازی چهارشنبه نیاز دارند.

استقلال، صدرنشین لیگ، با پرسپولیس، تیم دوم جدول، یک امتیاز فاصله دارد و حتی تساوی در این بازی به منزله از دست رفتن موقعیت قهرمانی خواهد بود. این یعنی شاگردان جواد نکونام هم مثل میزبان فقط به برد فکر می کنند.

تراکتور بعد از دوری ۸ ساله از لیگ برتر در سال ۸۸ موفق به بازگشت به سطح اول فوتبال ایران شد و خیلی زود با تبدیل به یک تیم مدعی رقابت های نزدیکی با تیم های سرخابی و سپاهان ایجاد کرد. استقلال یکی از تیم هایی است که برد و باخت های تاریخی زیادی مقابل سرخپوشان آذربایجان دارد.

دو تیم بعد از حضور دوباره تراکتور در لیگ برتر از سال ۸۸ مجموعا در ۳۰ بازی به مصاف هم رفتند و در تعداد برد (۱۱) برابر هستند؛  ۸ بازی نیز  با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

سنگین ترین شکست استقلال مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی و با نتیجه چهار_ یک بوده است که از اتفاقات جالب این بازی به هت تریک سامان نریمان جهان می توان اشاره کرد.

سنگین ترین شکست تراکتور با نتیجه هفت بر یک در ورزشگاه آزادی بود که از حواشی مهم این بازی به مصدومیت اکثر بازیکنان تیم تراکتور شب قبل بازی اشاره کرد. پاکو خمس در آن دیدار هدایت تراکتور را به عهده داشت.

 

بهترین گلزنان تراکتور برابر استقلال در لیگ برتر:

3 گل: سامان نریمان جهان، محمد قنبری

2 گل: فرزاد حاتمی، لوسیانو ادینهو، محمد ابراهیمی، محمد نصرتی، جاسم کرار، فلاویو لوپز

 

بهترین گلزنان استقلال برابر تراکتور در لیگ برتر:

5 گل: شیخ دیاباته، مهدی قائدی

3 گل: فرهاد مجیدی، مجتبی جباری

2 گل: حنیف عمران زاده

شیخ دیاباته از تیم استقلال و سامان نریمان جهان از تراکتور تنها بازیکنانی هستند که موفق به هت تریک در رقابت بین دو تیم شده اند.

کد خبر 1054


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید