قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/10 15:01 | کد خبر : 1060

کشتی استان اردبیل برای درخشش دوباره در عرصه‌های بین‌المللی و ملی آماده می‌شود.

اردبیل,کشتی,جام کشتی صفوی,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، شهر اردبیل میزبانی جام کشتی صفوی را با موفقیت به پایان رساند. این اما تنها برنامه شهر برای ارتقای سطح کشتی نیست و جام صفوی و دیگر جام های کشتی بازهم در اردبیل برگزار خواهد شد.

محمدعلی پهناور، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در مورد اهداف برگزاری جام صفوی  بیان کرد:((جام صفوی یک جام اختصاصی و دائمی خواهد بود. کشتی فرنگی در استان اردبیل قدمت دارد؛ وظیفه خودمان می‌دانیم برای احیای دوباره آن تلاش کنیم.))

استان اردبیل دارای سابقه درخشانی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در کشتی فرنگی دارد؛ در این زمینه علاوه بر رحیم علی‌آبادی که مسابقات جام صفوی تحت عنوان گرامیداشت این ورزشکار برگزار شد می‌توان ورزشکاران پیشکسوت و نام‌آوران دیگری را هم در زمینه کشتی کشتی فرنگی شمرد.

رحیم عظیمی داور پیشکسوت کشتی، و کشتی گیران، مربیان و داوران پیشکسوت استان اردبیل همچون احد پازاج، علی اشکانی، نادر مشروطه، سیدعلی گرمرودی، افشین بیابانگرد، یعقوب جوان صالح، جعفر دمیرچی، از دیگر قهرمانان این خطه هستند که از آنها هم در جام صفوی تقدیر شد.

طبق گفته‌‌های پهناور جام صفوی بحث هویت‌سازی در زمینه ورزش در اردبیل را دنبال می‌کند. همچنین در این مسابقات استعدادیابی فرنگی‌کاران نوجوان استان جهت درخشش در سطح بین‌الملل توسط فدراسیون حمایت شده است.

کد خبر 1060


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید