قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/13 11:09 | کد خبر : 1097
تراکتور-استقلال؛ چند نکته ناامیدکننده و تاسف انگیز

الکلاسیکو نه، چیزی در حد علی اصغری!

بازی های بزرگ لیگ ایران تنها در حاشیه ها و اتفاقات غیرفنی به نمونه های خارجی شباهت دارند؛ درست مثل تراکتور-استقلال روز قبل که از نظر فنی چیزی شبیه صفر بود.

تراکتور,استقلال,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش « ورزش آذربایجان »، دو تیم تراکتور و استقلال در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر عصر دیروز مقابل یک دیگر قرار گرفتند. این بازی که با حضور نزدیک به 35 هزار نفر هوادار تراکتور انجام شد آن گونه که باید حاضری روی سکوها را راضی نکرد.

هر دو تیم مدعی بودند که برای کسب سه امتیاز وارد میدان شده اند اما در واقعیت با ترس دریافت گل بازی را پیش بردند. آنچه از آمار بازی استخراج شده است حاکی از یک ۰-۰ با درجه هیجانی نسبتا کم است. 

شوت درست هم نزدند!
تراکتور و استقلال در مجموع ۱۰ شوت روانه دروازه های یکدیگر کردند که تنها ۳ شوت آن در چارچوب بوده و این برای ۹۰ دقیقه تلاش تیم های صدر نشین و رده چهارم جدول رده بندی لیگ یک آمار بسیار ضعیف است ! 

حیب این تشبیه‌ها نیست؟!
با اینکه دیدار، دیداری حساس و پر استرس بود اما این دلیل بر کیفیت فنی پایین دو تیم در ارایه یک فوتبال تماشاگر پسند نمی شود. کما اینکه در دیدار های حساس تری که این بازی به آن نمونه های خارجی تشبیه می شود تماشاگران با تماشای یک فوتبال سراسر هیجانی و پر از موقعیت های گل زنی از آن لذت می برند. 

جای دوری نرویم، دیدار چند روز پیش رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمان اروپا ۲۴ شوت و ۴ گل به همراه داشت. یا همین بغل گوش خودمان، دیدار الهلال و النصر که یکی از حساس ترین بازی های سطح فوتبال آسیا است با ۲۹ شوت و ۳ گل به پایان رسید‌ه است.

لعنت به ترس...
آنچه در فوتبال امروز کشور ما به یک عادت و یا تاکتیک ناپسند بدل شده همین ترس و بازی های به اصطلاح اقتصادی است. جایی که دو تیم چشم به تک موقعیت های بازی داشته و می خواهند با حداکثر استفاده از آن ها تنها ۳ امتیاز دیدار را کسب کنند . برای این نوع مربیان کسب نتیجه به هر نحو ممکن، آرمان بوده و قطعا آنها اهمیتی به لذتی که فوتبال دوستان از تماشای بازی آنها خواهند برد نمی دهند‌. 


این یعنی لیگ ما مریض است؛ لیگی که دیدار تیم های اول و چهارم و حتی دوم و سوم آن نیز گلی به همراه نداشته و در مقابل حتی مربی هر تیمی از جمله استقلال و تراکتور تیم خود را مستحق کسب سه امتیاز می دانند.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1097


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید