قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/21 19:09 | کد خبر : 1208

تراکتور فردا میزبان گل گهر خواهد بود. پیش از اینکه به تماشای این دیدار بنشینید توصیه می‌کنیم هر آن چه که باید از این دیدار بدانید را اینجا بخوانید.

تراکتور,گل گهر,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش " ورزش آذربایجان " تراکتور و گل گهر در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر از ساعت ۱۸:۵۰ روز شنبه مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. این دیدار که دهمین تقابل لیگ برتری دو تیم خواهد بود با قضاوت محمد حسین زاهدی فرد برگزار می شود. در فاصله 24 ساعت تا شروع این دیدار، در این مطلب هر آن چه که باید از تقابل تراکتور-گل گهر بدانید را برایتان آماده کرده ایم:

برای شما که فرقی نمی کند ، ببازید شاید ما سوم شدیم!
تراکتور با کسب ۴۴ امتیاز از ۲۶ بازی در رده چهارم قرار دارد و در سوی مقابل گل گهری ها با ۳۶ امتیاز دو پله پایین تر از تراکتور قرار گرفته اند. قرمز های دیار آذربایجان به دنبال کسب رده سوم بوده و با ۳ امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در تعقیب این تیم هستند. آبی پوشان سیرجانی اما در صورت کسب سه امتیاز این دیدار نیز از رده ششم خود بالاتر نیامده و تنها در صورت از دست دادن امتیاز ممکن است تا ۳ رده پایین تر سقوط کنند.

بازی رفت؛ برنده با راننده متفاوت!

بازی رفت دو تیم که در چارچوب هفته دوازدهم و به میزبانی گل گهر برگزار شده بود با برتری تک گله شاگردان پاکو خمس همراه بود . در آن دیدار تک گل تراکتور را گوستاوو واگنین هافبک برزیلی این تیم به ثمر رساند. تراکتور نسبت به این بازی یک تغییر بر روی نیمکت خود داشته و پاکو خمس جای خود را به حمید مطهری سرمربی فعلی تی تی ها داده است.

شرایط دو تیم در یک ماه اخیر؛


چندان تعریفی ندارند با یک فرق بزرگ...
تراکتوری ها در این دیدار با روحیه نسبتا بهتری نسبت به حریف خود وارد میدان می شوند. دو تیم در پنج هفته پایانی وضعیتی نسبتا شبیه به هم داشته اند، با این تفاوت که تراکتور تا حدودی بالای آب آمده و نفسی چاق کرده است. گل گهر در پنج دیدار گذشته خود ۳ تساوی و ۲ باخت داشته و  سرمربی یونانی این تیم مدت هاست رنگ پیروزی به خود ندیده است.
تراکتور نیز در پنج هفته گذشته یک کودتا به خود دیده و با دو باخت ، دو مساوی و یک برد  به مصاف گل گهر می آید . تنها برد آن ها هفته گذشته مقابل فولاد به دست آمد که دو کاپیتان این تیم نقش به سزایی در آن داشتند و به نوعی تیم را از باتلاقی که در آن گیر افتاده بود رها کرده اند.

آمار و احتمال! شاید بازی کسل کننده باشد

تیم مطهری در ۱۳ بازی از ۲۶ هفته گذشته پیروز میدان بوده اند و این یعنی آن ها تنها نصفی از بازی های این فصل لیگ برتر را برده اند. در مقابل شاگردان اوزونیدس نیز ۸ بازی در این فصل را با کسب ۳ امتیاز کامل ترک کرده اند. گل گهری ها یکی از رکورد داران تساوی در این فصل بوده اند و با ۱۲ تک امتیاز در این فصل رتبه دوم کسب تساوی در بازی ها را در اختیار دارند.
 تراکتوری ها اما  تنها ۵ بازی در این فصل را با تساوی ترک کرده اند که از این حیث صاحب کمترین کسب تساوی را در بین تیم های لیگ برتری هستند. در نهایت تعداد باخت های گل گهر کمتر از تراکتور بوده و آنها با دو باخت کمتر نسبت به تراکتور ، ۶ بار در طول این فصل بازنده از میدان خارج شده اند.

اگر کار به میزبان-مهمان بکشد...‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
این دیدار که به میزبانی تراکتور در استادیوم یادگار امام شهر تبریز برگزار می‌شود چهاردهمین بازی خانگی این فصل تی تی ها خواهد بود . تراکتور در ۱۳ بازی خانگی خود در این فصل ۷ برد ، ۳ مساوی و ۳ باخت داشته و در رده چهارم بازی های خانگی این فصل قرار دارد. در مقابل گل گهر نیز چهاردهمین دیدار خارج از خانه خود در این فصل را برگزار می کند که آمار ضعیفی در این بازی ها از خود به جا گذاشته است. پسران کویر در ۱۳ بازی خارج از خانه خود ۳ برد ، ۶ مساوی و ۴ باخت داشته اند که این آمار آنها را در رده دهم بازی های خارج از خانه قرار داده است.

قرمز های آذربایجان گران تر از آبی های کویر

تراکتور با ۱۱.۸۵ میلیون یورو ارزش گذاری توسط سایت ترانسفر مارکت ، تقریبا ۳ میلیون یورو گران تر از گل گهر بسته شده است. آنها یک خارجی بیشتر از تیم سیرجانی در اختیار دارند اما با ارزش ترین بازیکن هر دو تیم یک خارجی است. ریکاردو آلوز با ۱.۵ میلیون یورو از تراکتور و روبرتو تورس با ۱ میلیون یورو از گل گهر ، با ارزش ترین بازیکنانی هستند که روز شنبه در چمن استادیوم یادگار امام بازی خواهند کرد.


راه این دروازه را آن مازنی خوب می شناخت !

برترین گلزن تقابل دو تیم یک مازندرانی است که هم اکنون نیز در نساجی مازندران توپ می زند. محمد عباس زاده با ثبت ۴ گل برترین گلزن دیدار های تراکتور گل گهر بوده و پس از او سعید صادقی و رضا شکاری هر کدام با ثبت ۲ گل در این تقابل ها  مشترکا در رده دوم برترین گلزنان قرار دارند. جالب اینکه هیچ کدام از این بازیکنان هم اکنون در تراکتور و یا گل گهر حضور نداشته و بازیکنان تک گله عضو دو تیم در این دیدار باید به فکر هت تریک باشند تا شاید به صدر جدول برترین گلزنان این تقابل برسند.

یار در لباس حریف ، لعنت به این تقدیر

محمدرضا اخباری دروازه بان شماره یک فعلی تیم گل گهر شاخص ترین بازیکن مشترک دو باشگاه بوده که رابطه بسیار صمیمانه ای نیز با هواداران تراکتور دارد. علاوه بر او ابوالفضل رزاق پور مدافع مازندرانی گل گهر نیز از تراکتور به این تیم پیوسته است و در مقابل محمد آقاجان پور که ادامه فصل را برای تراکتور از دست داده است سابقه بازی برای گل گهر را نیز دارد.

کد خبر 1208


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید