قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/25 17:15 | کد خبر : 1263

هواداران تراکتور به گرمی از بازگشت اخباری به تبریز استقبال کردند، اما باشگاه تند ترین مواضع را علیه کاپیتان سابق خود گرفت؟! علت این تناقض را در ورزش آذربایجان بررسی می کنیم.

تراکتور,محمدرضا اخباری,هوشنگ نصیرزاده,

به گزارش " ورزش آذربایجان " دیدار تراکتور - گل گهر از چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر علاوه بر درون زمین جذابیت های خاصی در آغاز و پایان بازی داشت. سوژه مهم این دیدار بازگشت قارتالِ محبوب تی تی ها به تبریز بود. نحوه روبرو شدن هواداران و باشگاه با این موضوع اما کاملا متفاوت بود.

محمدرضا اخباری دروازه بان فعلی گل گهر و سابق باشگاه تراکتور پس از ماه ها جدایی از جمع سرخ پوشان ، بار دیگر به تبریز و استادیوم یادگار امام آمد و همان گونه که انتظار می رفت مورد استقبال هواداران این تیم قرار گرفت. اخباری که در فصل پیش کاپیتان تراکتور بود و سال های طولانی برای قرمز های آذربایجان بازی کرده است، از محبوبیت بسیار بالایی در میان تی تی ها برخوردار بوده و این محبوبیت حتی با وجود جدایی او در پایان فصل گذشته ، باز هم حفظ شده و در بازی هفته قبل تراکتور و گل گهر به وضوح نمود پیدا کرد. 

از فرودگاه تا یادگار با قارتال...
با ورود کاروان تیم گل گهر به تبریز تعدادی از هواداران تراکتور به استقبال محمدرضا اخباری رفته و با اهدای گل ورود او را به تبریز خیر مقدم گفتند. همچنین در روز بازی و ساعاتی پیش از آغاز بازی، با ورود محمدرضا اخباری به چمن استادیوم یادگار امام او به شدت از سوی هواداران تراکتور تشویق شده و تی تی ها از او به گرمی استقبال کردند. 

پاسخ اخباری چه بود؟
اخباری نیز این محبت ها را بی پاسخ نگذاشته و با اهدای گل به هواداران تراکتور رابطه صمیمانه خود با آنها را به نمایش گذاشت. او حتی در مصاحبه ای که پس از پایان بازی در میکسذون استادیوم داشت ، از دلواپسی خود برای تیم تراکتور و علاقه ای که به این تیم و هواداران دارد سخن گفته و هواداران تراکتور را به حمایت از تیم دعوت کرد. آنچه در صحبت های اخباری و مجموع این اتفاقات مشهود بود، رابطه فراتر از یک تیم و یک بازیکن معمولی میان تراکتور و اخباری است. اخباری نشان داد تا چه اندازه تراکتور را دوست داشته و هواداران نیز در مقابل او را به عنوان یک اسطوره و کاپیتان، عاشقانه دوست دارند.

موضع بی مورد تراکتور علیه اخباری
آنچه در این میان به مذاق هواداران تراکتور و فوتبال دوستان آذربایجانی خوش نیامد ، حرکات نا امید کننده باشگاه بود . باشگاه تراکتور علاوه بر اینکه هیچ توجهی به بازگشت کاپیتان اسبق تراکتور به تبریز نداشته و از انجام مراسم تجلیل پیش از بازی و یا طرح گرافیکی سر باز زد ، در اقدامی عجیب حضور محمدرضا اخباری در عکس تیمی پیش از بازی را نیز سانسور کرد . این اقدامات و در ادامه آن صحبت های عجیب و بی مورد مدیرعامل باشگاه بر روی آنتن زنده علیه محمدرضا اخباری و جریاناتی که اصلا زمان و مکان مناسبی برای طرح آنها نبود و گفتنش هم دردی از بیماری امروز تراکتور را دوا نمی کرد به نوعی خشم هواداران تراکتور را برانگیخته است.

هنگام شروع بازی و در زمان انداختن عکس تیمی قارتال سابق تراکتوری ها برای تجدید خاطره اقدام به عکس انداختن به همراه بازیکنان تیم سابق خود کرد.

عکسی که هیچگاه از رسانه رسمی باشگاه منتشر نشد حتی برای اینکار مجبور شدند یک عکس تیمی متفاوت از عکس تیمی های سابق خود منتشر کنند.

پیگیری تخصصی ماجرا... پای کودتا بازهم وسط است!
به دنبال این قضایا بر آن شدیم تا به عنوان تنها رسانه تخصصی ورزشی در آذربایجان این موضوع را پیگیری کنیم. 

نتایج پیگیری ما موضوع را به سمت یک اتفاق عجیب تر هدایت کرد. اصل جریان به باخت سنگین و تلخ شاگردان پاکو خمس سرمربی وقت تراکتور در فصل پیش به استقلال(۷-۱)  برمی گردد. 
این باخت عجیب و سنگین در تهران ، یکی از بدترین روز های تاریخ باشگاه تراکتور را رقم زده و به نوعی مسبب اتفاقات تلخ تر بعدی نیز شده است. استارت پروژه حذف محمدرضا اخباری نیز از همین بازی زده شده و تنها این باخت سنگین بود که می توانست به نوعی اذهان عمومی را نسبت به حذف بازیکن مهم و بزرگی همچون اخباری قانع کند. 

اینکه چگونه و چرا این باخت تلخ رقم خورد و یک روز بسیار تلخ برای هواداران تراکتور چشانده شد سوال مهمی است. چه افرادی و چه دستانی در این فاجعه نقش داشتند؟ اینها سوالاتی است که از همان روز مطرح بوده ولی همان طور که نسبت به قضایای اخیر و کودتایی که پس از باخت تلخ ۴-۱ تراکتور به ذوب آهن اتفاق افتاد و شائبه های وجود باند بازی و دلالی در تراکتور روشن گری نشده ؛ این سوالات نیز بی پاسخ مانده است.

ابهام در ابهام!
البته محمدرضا اخباری در مقطعی نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده و اشاره ای به حضور افرادی در پشت پرده باشگاه تراکتور کرده بود. مانند ریکاردو آلوز که در ماجرای پیشنهاد استقلال به او ، از حضور افرادی در باشگاه سخن گفت که علاقه ندارند تیم موفق شود و نسبت به حضور ریکاردو در تیم نیز بی میل بوده اند. انتظار می رود باشگاه تراکتور و مدیران آن که این روزها دست خوبی نیز در بیانیه نویسی و مقصر کردن همه کائنات نسبت به عدم موفقیت تیم دارند ، نسبت به این موضوعات و ابهام ها شفاف سازی کرده و ورود کنند تا اذهان عمومی از ابهامات موجود خارج شود.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1263


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید