قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/26 14:45 | کد خبر : 1275
ما برای بقا، بقیه برای جام...

فوتبال آذربایجان و جشن‌های ناآشنایش!

برگزاری دو جشن بقا در فاصله چند روز در فوتبال آذربایجان حسی از ناامیدی و پوچی ایجاد کرده است.

آینده سازان اردبیل,پارسای تهران,گسترش فولاد,ماشین سازی,نود اورمیه,

به گزارش ورزش آذربایجان، تیم فوتبال آینده‌سازان اردبیل در آخرین بازی خود با نتیجه یک بر صفر پارسای تهران را شکست داد و در لیگ دسته دو ماندگار شد. برگزاری جشن بقای نماینده اردیبل در سومین سطح فوتبال کشور، اتفاقی است که نشان می دهد فوتبال در آذربایجان همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد.

فوتبال آذربایجان که زمانی تامین کننده بخش اعظم نیروهای اصلی تیم ملی فوتبال و معرفی کننده لژیونرها و چهره‌های خاص فوتبالی بود و به عنوان یک برند در ایران شناخته می‌شد در طی فعل و انفعالات یک دهه اخیر به یک مصرف کننده صرف تبدیل شده است که نقش بسیار محدودی در بازار دارد.

تیم‌های فوتبال گسترش فولاد، ماشین‌سازی، شهرداری و... در تبریز نابود شدند و تراکتور، تنها بازمانده فوتبال این شهر در هر فصل با مشکلات و موانع گوناگونی مواجه می‌شود و عملا در ده سال اخیر در امر بازیکن سازی زیر شیب منفی نمودار بوده است. در اردبیل و آذربایجان‌غربی هم حال فوتبال خوب نیست. نود در ارومیه، دقیقا مثل اردیبل، برای بقا جشن می گیرد و فعلا هیچ ذهنیتی برای حضور در جمع بزرگان وجود ندارد.

استان اردبیل که زمانی با ستاره‌های فوتبالی‌اش نظیر علی‌دایی، کریم انصاری‌فرد و بسیاری دیگر شناخته می شد اکنون تنها نماینده فوتبالی اش، آینده‌سازان در لیگ دسته دو است.

تیم نود ارومیه در لیگ دسته‌دوم نماینده آذربایجان غربی در فوتبال ایران است. تیم بزرگسالان نود که با سهمیه ماشین‌سازی نتوانست در لیگ دسته یک موفقیتی کسب کند اکنون در لیگ دسته دو به سختی از سقوط نجات یافت.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1275


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید