قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/02 09:48 | کد خبر : 1361

تشابه دو باشگاه چلسی و تراکتور اصولا باید باعث خوشحالی مان باشد اما این وجه تشابه خیلی هم جالب نیست!

چلسی ,تراکتور,لیگ برتر فوتبال ایران,لیگ برتر فوتبال انگلیس,تاد بولی,محمدرضا زنوزی,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، بعد از کشمکش های سیاسی انگلیس و روسیه  رومن آبراموویچ، مالک محبوب چلسی، این باشگاه را در خرداد ۱۴۰۱ به تاد بولی واگذار کرد. او بعد از ورود به باشگاه کلیه کادر مدیریتی را بر کنار کرد و گروه جدیدی وارد چلسی شد.

این تیم در اولین سال حضور مالک جدید نقل و انتقالات گسترده ای داشت و بدون در نظر گرفتن نظر کادر فنی های اش اقدام به جذب بازیکان زیادی کرد.

تاد بولی در شش ماه اول حضور خود در چلسی ۶۰۰ میلیون یورو هزینه نقل و انتقالاتی کرد رقمی که یورگن کلوپ در مدت ده سال این رقم را صرف لیورپول کرده بود. 

علاوه بر نقل و انتقالات داغ بازیکنان، تاد در نقل و انتقالات مربی نیز تنوع طلبی دارد و در طول دو سال ۴ مربی مختلف در تیم خود تغییر داده است.  حال نیمکت چلسی در انتظار مربی پنجم دوران تاد بولی است.

با این حال بهداد اقبالی سهامدار ایرانی چلسی از احتمال برکناری مالک تیم از پست مدیریت ورزشی تیم خبر داد . پروژه مدیریت مالک به تیم در انگلیس نیز حتی با خرج یک میلیارد یوریی در طول دو فصل به شکست منجر شده و تشابه آن با تراکتوری که چند سال است همین گونه اداره و در زمینه تغییر مربی هم مثل چلسی با سرعت بالارکورد می زند، جالب توجه است.

تاکتیک خرید انبوه بازیکن با پشتوانه مالی بالا و تغییرات متعدد سرمربی تا رسیدن به ایده آل مورد نظر سال هاست در تراکتور هم انجام می شود اما علم روز مدیریت منتقد اصلی این رویه است؛ رویه درست در حال حاضر تزریق پول به صورت منطقی (به ویژه در کشورهای شامل فیرپلی مالی) و قرار دادن گروه مدیریتی چیره دست برای پیش بردن کارهاست

کد خبر 1361


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید