قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/15 11:21 | کد خبر : 1519
داستان جذاب دختر اول ورزش آذربایجان از زبان خودش

فاطمه مجلل؛ از ترک خانه برای سهمیه تا پرچمدار المپیک

دختر آذربایجان با تمام سختی‌ها از ارومیه تا پاریس راهی المپیک می‌شود.

فاطمه مجلل,قایقران روئینگ,

به گزارش ورزش آذربایجان، فاطمه مجلل، قایقران روئینگ تک نفره که به تازگی سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کرده و پرچمدار کاروان ایران در اختتامیه المپیک خواهد بود در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش آذربایجان، در خصوص خوشحالی‌اش برای حضور در المپیک، وضعیت رشته قایقرانی در ایران و امکانات نامناسب برای تمریناتش صحبت کرد:

المپیک، فکرش را هم نمی کردم!

تصور نمی‌کردم که بتوانم به این زودی سهمیه المپیک بگیرم و پرچمدار کاروان ایران در المپیک پیش رو باشم بخاطر این مورد واقعا خوشحال هستم. حتی بیشتر از اینکه برای کسب سهمیه المپیک خوشحال باشم برایم باعث افتخار است که پرچمدار کاروان ایران باشم.

هدف مهم در پاریس

فعلا در زمانی نیستیم که نتایج المپیک را بتوان به طور قطعی پیش‌بینی کرد. متاسفانه در رشته قایقرانی روئیینگ ایران نسبت به باقی کشورها در موقعیت پایین‌تری قرار دارد به همین سبب مدال آوری در مسابقات جهانی سخت است. اما امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم و حداقل به مرحله فینال برسم.

این رشته ها بیشتر شانس مدال دارند

مسابقات چندان قابل پیش‌بینی نیست؛ اما وضعیت باقی رشته‌ها در ایران نسبتا بهتر است. رشته‌های تیراندازی و تکواندو موقعیت بهتری دارند و قبلا در این رشته‌ها ورزشکارانمان مدال‌آوری کرده‌اند و احتمال موفقیت این رشته‌ها در المپیک بیشتر است. اما رشته قایقرانی به دلیل موقعیت‌ آن در ایران سختی‌هایی دارد که تلاشمان را برای دوره‌های بعدی بیشتر می‌کنیم.

تمرین در شرایط خیلی خیلی سخت!

تمرینات ما برای مسابقات المپیک پیش‌رو در دریاچه آزادی تهران برگزار می‌شود. اما مسافت محل تمرین بسیار کوچک است و متاسفانه پاسخگوی نیازهای ما برای تمرین نیست و مجبوریم برای تمرین عازم اردوهای برون مرزی شویم. بیستم خرداد برای تمرین به کشور روسیه خواهیم رفت.

ترک وطن برای تمرین بیشتر...

در ارومیه امکانات لازم برای اینکه بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات کسب کنیم وجود ندارد؛ به همین دلیل من در زمان تمرین‌هایم در تهران اقامت دارم و از امکانات آنجا استفاده میکنم. متاسفانه قایق‌هایی که در شهرمان برای تمرین ورزشکاران در نظر گرفته شده بسیار قدیمی و فرسوده هستند و من قادر به تمرین با این امکانات نیستم. به همین دلیل به تهران می‌روم اینجاهم امکانات نسبتا بهتر است و فدراسیون رسیدگی می‌کند و نتیجه گرفتن در اینجا کمی راحتتر است.

اصلا قرار نبود قایقران شوم!

من پیش‌تر در ورزش شنا فعالیت داشتم. مدیر استخری که در آن شنا تمرین می کردم به من گفت شرایط بدنی و فنی تو برای قایقرانی بهتر است و با اصرار ایشان به این رشته وارد شدم و کم کم علاقه مند شدم.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1519


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید