قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/17 19:21 | کد خبر : 1545
از آقای خاص تا تقابل باثبات ها و بی ثبات ها...

گزارش ویژه؛ اوج هیجان روی نیمکت سه غول استانبول!

سه تیم استانبولی و متمول سوپرلیگ ترکیه برای فصل جدید،یکی با ابقای مربی و دو تیم دیگر با جذب نام آشناها،نوید یک فصل جذاب را برای هواداران دارند.

گالاتاسرای,فنرباغچه,بشیکتاش,ژوزه مورینیو,اوکان بروک,

به گزارش‌ "ورزش آذربایجان"، فصل ۲۰۲۳_۲۰۲۴ سوپرلیگ فوتبال ترکیه با رکورد شکنی اوکان بوروک و قهرمانی گالاتاسرای به پایان رسید و فنرباغچه با وجود کسب ۹۹ امتیاز دستش از جام کوتاه ماند. زرد و لاجوردها برای جبران این حسرت بزرگ اقدام به استخدام یک مربی بزرگ جهانی کردند. بشیکتاش نیز با وجود کسب کاپ حذفی و به دلیل عملکرد نه چندان خوب در لیگ و کسب رتبه ششمی دست به تغییر سرمربی زده و  با یک نامِ آشنا وارد فصل جدید می شود.

در ادامه به بررسی وضعیت نیمکت این سه تیم می پردازیم:

گالاتاسرای؛ ترکیب برنده ثابته!

اوکان بوروک، سرمربی گالاتاسرای، در فصل ۲۰۲۳_۲۰۲۴ تمام رکورد های ممکن در سوپر لیگ را شکست تا نامش در تاریخ فوتبال ترکیه ثبت شود. او رکوردهایی چون بیشترین برد خانگی، بیشترین امتیاز در یک فصل ترکیه، بیشترین برد متوالی ( حتی بالاتر از ژابی آلونسو)، بالاترین میانگین کسب امتیاز(۲.۶۷) را با گالا ثبت کرد که حتی در فوتبال اروپا هم بی نظیر بود. همین عملکرد درخشان اوکان سبب شد تا مدیران گالاتاسرای بدون تردید او را به عنوان سرمربی فصل جدیدشان ابقا کنند.

فنرباغچه؛ خاص‌ترین انتخاب...

قناری های زرد استانبول پس از آن که با وجود کسب نتایج خوب با اسماعیل کارتال و کسب نایب قهرمانی با ۹۹ امتیاز و راهیابی به مرحله نیمه نهایی کنفرانس اروپا مجبور به تغییر سرمربی شدند. هواداران فنرباغچه بی توجه به این موفقیت ها نسبت به عدم قهرمانی و باختن قافیه قهرمانی به رقیب سنتی دست به اعتراض علیه علی کوچ، رئیس باشگاه زدند و تا او خیلی زود دست به یک حرکت انقلابی در تاریخ باشگاه فنرباغچه زده و سکان هدایت تیم را به آقای خاص فوتبال جهان یعنی ژوزه مورینیو پرافتخار بسپارد.

بشیکتاش؛ تغییر دوباره در جمع بی ثباتان

نیمکت تیم بشیکتاش در فصل گذشته، بی ثبات ترین فصل دوران تاریخ خودش را گذراند و با ۳ مربی مختلف،فصل پر از حاشیه ای را با کسب رتبه ششمی گذراند. بعد از جام جهانی مدیران این تیم حتی سراغ فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال نیز رفتند اما او هم به دلیل کسب نتایج ضعیف خیلی زود از نیمکت عقاب ها اخراج شد تا سردار توپراک تپه به عنوان مربی موقت این تیم انتخاب شود. او تیم را قهرمان جام حذفی کرد اما می دانست که جایی در نیمکت سال آینده نخواهد داشت. مدیران بشیکتاش بعد از استخدام مورینیو توسط فنر برای عقب نماندن از رقبای سنتی شان، روی به جذب جیووانی فن برونکهورست هلندی آوردند؛ مربی که سابقه قهرمانی لیگ هلند،اسکاتلند و رسیدن به فینال لیگ اروپا با رنجرز را دارد و با بشیکتاش برای فصل جدید می‌تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1545


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید