قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/18 17:45 | کد خبر : 1555
سکانس‌هایی با تم تنش، تهدید و تلاطم...

گزارش ویژه؛ صفرتاصد سریال واگذاری تراکتور

بلاتکلیفی تراکتور یک روزی به پایان می رسد اما قطعا این برهه هیچ گاه از ذهن هواداران پاک نخواهد شد.

تراکتور,محمدرضا زنوزی,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور در هفته‌های اخیر با حواشی مرتبط با مسائل مالکیتی روبرو بوده است؛ ماجرایی که پس از شکست مقابل مس رفسنجان و کنار رفتن از گردونه رقابت‌های جام حذفی آغاز شد. امروز که پانزدهمین سالگرد صعود تاریخی تراکتور به لیگ برتر است، شاید بسیار دردناک و غیرقابل قبول باشد که این تیمِ بزرگ به جای تمرکز روی فصل آینده، بلاتکلیف ترین ورژن چند سال اخیرش را به نمایش گذاشته است.

سکانس اول/ اعتراض تا بامداد!

در پایان بازی با مس هواداران علیه مالک، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان شدیداً شعار دادند؛ عصبانیت از نتیجه فقط گوشه کوچکی از دلیل اعتراض آنها بود. پرشورها که خشمگین بودند، با تجمع در اطراف ورزشگاه، دوباره شعار هایشان را تکرار کردند و در نهایت با مساعدت یگان ویژه بعد از ۲ ساعت غائله ختم به خیر شد.

سکانس دوم/ سناریوی واگذاری-قسمت nام

بلافاصله بعد از این اتفاق خبری مبنی بر واگذاری مالکیت تراکتور در رسانه‌ها پیچید؛ خبری که ۲ سال قبل هم در روزهایی که شرایط تراکتور به مراتب بحرانی‌تر از امروز بود مطرح شد و در نهایت سرانجامی نداشت. یک روز بعد (جمعه) مجمع سهامداران باشگاه تراکتور برگزار شد و رسانه رسمی این باشگاه اعلام کرد، تصمیم گرفته شده سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده واگذار شود.

سکانس سوم/ بی اعتمادی، تهدید، طنز!

اما با توجه به سنوات قبل عده‌ کثیری از هواداران، باز هم بر این باور بودند که تراکتور واگذار نخواهد شد. در همان مقطع بود که باشگاه اعلام کرد قصد واگذاری مالکیت توسط زنوزی جدی است. حتی هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در بخشی از اظهارات مربوط به واگذاری تراکتور اعلام کرد "زنوزی قصد دارد در شهر مشهد تیمداری را ادامه دهد." اظهار نظری که بوی تهدید می‌داد و به سوژه طنز رسانه‌های هواداران تبدیل شد و پرشورها در فضای مجازی حسابی از خجالت سران باشگاه تراکتور در آمدند.

سکانس چهارم/ سقوط و بلاتکلیفی!

همه این‌ها قبل از سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهانش به وقوع پیوست. صبح روز حادثه (یکشنبه)، مالک رحمتی، استاندار فقید آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که مسائل مربوط به تیم فوتبال تراکتور و موضوع واگذاری آن در جلسه آخر هفته در استانداری بررسی می‌شود؛ جلسه‌ای که به خاطر سانجه دلخراش بالگرد هیچ گاه برگزار نشد تا بلاتکلیفی بر سر تراکتور سایه افکند.

سکانس پنجم/ خبر بی خریدار!

دوشنبه ۷ خرداد ماه، خبری با این مضمون که "تراکتور فعلا خریدار ندارد و زنوزی مصمم به واگذاری است" روی خروجی یک خبرگزاری رسمی منتشر شد؛ خبری که به چند خبرنگار دیگر نیز ارسال شده بود و بعد از اینکه دست رد به سینه مسئولان رسانه‌ای تراکتور خورد، یکی از خبرگزاری‌ها آن را منتشر کرد.

سکانس ششم/ دوباره هیئت...

یکشنبه هفته جاری رسانه رسمی باشگاه تراکتور از واگذاری این تیم به هیات فوتبال خبر داد‌. خبری که رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی چند دقیقه بعد به آن واکنش نشان داد و آن را قویا تکذیب کرد.

سکانس هفتم/ فرافکن وار به سمت ناکجا آباد...

حالا روز گذشته چهارشنبه مصاحبه‌ای مشابه از هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور با عنوان گفت‌وگو اختصاصی روی خروجی چند خبرگزاری رسمی قرار گرفت. در ابتدا به سراغ محتوا این گفت‌وگو نمی‌رویم و نگاهی به تایم انتشار آن می‌اندازیم، جایی که این مصاحبه ها هر کدام به فاصله ۲ ساعت از هم منتشر شدند که سبک ارسال خبر "تراکتور مشتری ندارد" توسط رسانه‌ای های باشگاه تراکتور را در ذهن‌مان غریب الوقوع می‌سازد.

و اما نگاهی به واکنش فضای هواداری تراکتور به صحبت های نصیرزاده نشان دهنده برانگیخته شدن خشم هواداران نسبت به سران فعلی و الخصوص مدیرعامل است. ضمن اینکه حرکت غیر هوشمندانه رسانه تراکتور در این رابطه توام با اظهارات نابه‌جای مدیرعامل این باشگاه، کفر هواداران را در آورده است.

ساده انگارانه است اگر هنوز هم خبر واگذاری مالکیت توسط زنوزی را باور کنیم چرا که تبریک رسمی هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیرعامل به باشگاه خیبر خرم آباد به مناسبت صعود به لیگ برتر درحالی که به گفته خود وی فعالیت های باشگاه به حالت تعلیق درآمده یا حتی فسخ قرارداد ارسلان مطهری به خودی خود صحه‌ای است بر ادامه تیمداری زنوزی در تراکتور.اما درحالی که تیم‌ها کم کم برای لیگ بیست و چهارم آماده می‌شوند، تراکتور اندر خم پیچ‌های کوچه‌ی تنگ و تاریک ادا عطوار زنوزی است. لج بازی هایی که تمامی ندارند و از شکلی به شکل دیگر تعییر می‌یابند.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!

تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1555


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید