قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/19 16:01 | کد خبر : 1565
هر روز یک رشته کم می شود و این رسمش نبود...

مرگ تدریجی یک رویا؛ مس را دریابید!

کاهش قابل توجه تعداد تیم های باشگاه مس سونگون، خبر ناامید کننده و غیرقابل درکی است که در کنار نتایج ضعیف فوتبال، فوتسال و والیبال به مرگ تدریجی یک رویا ختم شده است.

مس سونگون,دوومیدانی, شمیربازی,فوتسال,والیبال,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، در سال های قبل باشگاه مس سونگون فعالیت گسترده ای در رشته های مختلف داشت. فوتسال گل سر سبد این باشگاه بود و در کنار موفقیت های متوالی این رشته، چندین رشته انفرادی نیز برای نارنجی پوشان مدال های مهمی کسب می کردند.

در مقطعی که به آن اشاره کردیم و خیلی هم از آن نمی گذرد باشگاه مس در رشته های فوتسال، فوتبال، والیبال، تکواندو ، دوومیدانی، شمیربازی ، تکواندو، شنا و شیرجه در سطح لیگ  و در رشته های کشتی، فوتسال و تکواندو در سطح آکادمی فعالیت داشت.

با این وجود سیاست های باشگاه مس بعد از به روی کار آمدن یاسر نجف زاده تغییرات عجیبی داشته است. تیم فوتسال این تیم فصل را با 20 امتیاز کمتر از رقیب دیرینه اش گیتی پسند تمام کرد. والیبال فعلا بلاتکلیف است و از فوتبال هم خبرهای ترسناکی به گوش می رسد.

در کنار همه این ها حذف چندین رشته پرمدال از اتفاقات دیگری است که خیلی نمی تواند آن را به فال نیک گرفت. رسالت حمایت صنایع مس از ورزش آذربایجان، چیزی است که نمی توان آن را کتمان کرد. تیمداری در رشته هایی چون تکواندو، دوومیدانی، شمشیربازی، تکواندو و... از نظر مالی به هیچ عنوان دست و پاگیر نیست اما حاصل آن حمایت از نخبه هایی است که رشدشان به رشد ورزش آذربایجان منجر می شود.

طی سال های اخیر باشگاه مس با این سیاست، بسیاری از نخبه ها را از پراکندگی در سطح کشور نجات داده و آنها را در منطقه متراکم کرده بود. نتیجه، کسب افتخارات بزرگ با کمترین هزینه و ترتیب و ایجاد بستری آرام برای رشد ستاره  هایی بود که مال این خاک هستند. تعداد تیم های تحت حمایت مس هر روز کمتر می شود و بسیاری از این رشته ها دیگر وجود خارجی ندارند. منابع غیررسمی از کاهش تعداد تیم های مس سونگون از 12 به 6 خبر می دهند و این 6 هم قرار است باز کمتر شود؛ البته بهانه کاهش بودجه هم خیلی مورد قبول نیست چرا که اداره اکثر رشته های حذف شده با زیر یک میلیارد هم ممکن است.

کد خبر 1565


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید