قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/21 11:30 | کد خبر : 1585
دستکش که هیچ در بین 4 تای اول هم نیست

پورحمیدی بین بهترین‌های فصل گم شد!

در آماری که سایت متریکا در مورد بهترین دروازه‌بانان فصل ارائه داده است اسمی از دروازه‌بان تراکتور نیست.

تراکتور,پورحمیدی,محمدرضا اخباری,سید حسین حسینی,

به گزارش ورزش آذربایجان، در پایان رقابت تنگاتنگی که بین حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور و سیدحسین‌حسینی بر سرکلین‌شیت‌ها و گرفتن دستکش طلا وجود داشت، دروازه بان تراکتور فقط به خاطر بازی بیشتر شکست خورد. اما بر اساس آمارهای جدیدی که متریکا منتشر کرده است پورحمیدی از خیلی‌ها عقب‌تر است‌.

متریکا(مرجع موثق آمار فوتبال ایران)،برای مقایسه بهترین دروازه‌بان‌های این فصل لیگ‌برتر از روش جدیدی استفاده کرده است که بیشتر در فوتبال مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس درصد مهار شوت در چهارچوب معیار سنجش عملکرد گلرهای این فصل بوده است.

بر اساس این آمارها، پورحمیدی در کسب اکثر معیارهای لازم برای یک دروازه‌بان خوب، ناکام مانده است. نام این دروازه‌بان حتی در بین چهاردروازه‌بان برتر فصل هم مشاهده نمی‌شود. با توجه به این نتایج معیارهای قدیمی سنجش عملکرد بازیکنان مثل کلین‌شیت دیگر معتبر به نظر نمی‌رسد.

بر اساس سنجش‌های مدرن متریکا، سیدحسین حسینی با ۷۸/۳ درصد مهار شوت در چهارچوب رتبه اول این ارزیابی را کسب کرده است. علیرضا جعفرپور، محمدرضا اخباری، پیام نیازمند به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم این جدول را به دست آورده‌اند.

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1585


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید