قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/22 16:30 | کد خبر : 1608
سه روح در یک بدن، فقط اسم ها متفاوت بودند!

گزارش ویژه؛ پول‌سوزی به سبک فوتبال سونگون

نگاهی به آمار امتیازی کسب شده توسط مس سونگون با سه سرمربی این فصلش، حقیقتی عجیب و تلخ را نمایان می کند.

مس سونگون,لیگ دسته یک,یوسف بخشی زاده,امیر میرزائیان,علی اصغر کلانتری,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تیم فوتبال مس سونگون دیشب در آخرین بازی لیگ آزادگان با نتیجه یک بر یک مقابل حریف همنام کرمانی خود متوقف شد تا با ۴۳ امتیاز در رتبه یازدهم جدول جای بگیرد؛ مدیریت باشگاه مس در طول فصل سه سرمربی مختلف را به کار گرفت اما تغییرات آنها، پیشرفتی نداشت و فقط چندین میلیارد الکی هدر رفت.

یوسف بخشی زاده، مربی بومی مس سونگون که همراه با تیم از دسته دوم به لیگ آزادگان صعود کرده بود فصل جدید را نیز با مس استارت زد و در شروع کار با ۴ برد پیاپی عملکرد خوبی داشت اما رفته رفته تیم او وارد بحرانی داخلی شد. در نهایت بخشی زاده بعد از ۱۱ بازی ۴ برد،یک مساوی و ۶ باخت با میانگین امتیازی ۱.۲ از هدایت تیمش کنار گذاشته شد.

امیر میرزائیان پس از بخشی زاده به عنوان سرمربی موقت کار خود با مس را آغاز کرد؛ او انتخاب عجیب و بحث برانگیزی بود اما پس از یک شروع خوب توانست اعتماد مدیران مس را به خود جلب کند. در ادامه راه سرنوشت‌ بخشی زاده گریبانگیر میرزائیان شد و این مربی در ۶ بازی که هدایت مس را برعهده داشت با ۲ برد،۳باخت، یک مساوی(۴گل زده،۸گل خورده) و با میانگین امتیازی ۱.۱۶ اخراج شد.

پس از حضور دو مربی ناموفق در رأس کادرفنی مس،مدیران باشگاه به سراغ یک مربی نام آشنا و باتجربه در لیگ رفتند؛ علی اصغر کلانتری که چندین صعود با تیم های مختلف در دسته یک را در کارنامه خود برجای گذاشته بودهدایت تیم مس را پذیرفت. او در همان ابتدای شروعش در ۸ بازی ،۱۶ امتیاز کسب کرد اما رفته رفته مثل دو سرمربی اخراجی مس،ویروس ادامه فصل گریبانگیر کلانتری شد و در ۱۶ بازی که هدایت مس را برعهده داشت، تیمش ۵ برد،۸ مساوی،۴ باخت(۱۳ گل زده،۱۶ گل خورده) میانگین امتیازی ۱.۳ را به جای گذاشت. به این ترتیب کلانتری هم عملکرد مشابهی با دو سرمربی قبلی مس داشت و با این اوصاف،تغییر مربی در عملکرد نتیجه گیری لاله های نارنجی تفاوت آن چنانی نداشت جز صرف هزینه های گزافی که می شد به قول مدیران مس آن را در زیرساخت ها هزینه کرد.

این آمار (میانگین امتیازی مشابه سه مربی) در بازار حرفه ای یک شکست بزرگ برای مدیریت یک باشگاه محسوب می شود و نوعی خوابیدن پشت کادرفنی تعبیر می شود. یا شاید بهتر است بگوییم، مدیران مس در این مدت برای این که حداقل خود را قانع کنند که مشکل از آنها نیست دست به این تغییرات زدند، اما قانون این است که عدد و رقم هیچ وقت دروغ نمی گوید و نمی توان از آن فرار کرد!

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1608


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید