قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/22 17:21 | کد خبر : 1609
بررسی یک مورد ویژه و نگران کننده...

پدیده فرار مغزها در ورزش آذربایجان!

از عقب ماندگی و عدم کشف استعداد ورزشی و نبود بستر فعالیت ورزشی در این چهار استان چقدر مطلع هستید؛ این چند بند را بخوانید تا بدانید!

جوانان و نوجوانان,رقابتهای بین المللی,المپیک,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، پیرو گزارش قبلی و نظر به قانون نانوشته "موفقیت بین‌المللی برای ورزشکاران یک کشور در رقابتهای بین المللی و المپیکی به طور کلی تقویت کننده وجهه و اعتبار آن کشور در سطح جهانی می شود. این اعتبار در سطح کشوری برای استان ها نیز صدق می کند." می خواهیم پدیده کوچ ستاره ها از استان را مورد بررسی قرار دهیم.
 

در کشور های توسعه یافته و آن هایی که همیشه در بین ۵ رتبه اول المپیک هستند نگاه به ورزش از تیم بزرگسالان نه بلکه از آکادمی و نوجوانان شکل می گیرد. پروسه استعداد یابی، پرورش آنها و تحویل به تیم های حرفه ای از همان آغاز کار مورد توجه قرار گرفته و نتیجه همانی می شود که می بینیم.


در دنیا ورزش یک صنعت مورد حمایت مقامات عالی کشوری و استانی است. ولی در ایران و مخصوصا استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان شاهد ناملایمتی ها با فعالین ورزشی و باشگاه ها هستیم.

عدم حمایت و پشتیبانی مقامات عالی استانی، اداره ورزش و جوانان و هیئت های مربوطه عامل مهمی برای از بین رفتن استعداد های ورزشی است و  چنین شرایطی به مواجه شدن با  پدیده ای عجیب منجر شده است.

پدیده فرار استعداد ها و کوچ ورزشی اتفاقی غیرمحسوس اما ترسناک در این استان ها است. ورزشکاران و علاقمندان به ورزش برای اثبات و رشد استعداد خود در ورزش مجبور به حضور مراکز ورزشی  استانهای مرکزی از جمله پایتخت هستند.

این اتفاق در حالی رُخ میدهد که با ‌کمی هِمَت، حِمایَت و تَشویقِ کارخانجات، هلدینگ ها و شرکت های موفق این استان ها میتوان سهم از دست رفته این استان ها از ورزش های همگانی و  قهرمانی کشور را  بازیابی کرد.

جوانان و نوجوانان هر کشور معادن و آینده آن کشور هستند.  معادنی که با بها دادن ، مدیریت و حمایت می توان در آینده از افتخار آفرینی آنان تالار و موزه ورزش استان ها را سیراب کرد!

((امیر ابراهیم‌وند))

**همکاران رسانه‌ای عزیز!
تهیه و انتشار کلیه اخبار در پایگاه خبری ورزش آذربایجان به صورت اختصاصی انجام می شود؛ لذا خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب، ذکر منبع فراموش نشود.

کد خبر 1609


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید