قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/08/14 11:56 | کد خبر : 269

به بهانه بلاتکلیفی تیم قدیمی؛


به گزارش ورزش آذربایجان، سرویس ورزشی آناج در یادداشتی کوتاه به حواشی پیرامون قدیمی ‌ترین تیم فوتبال آذربایجان، یعنی ماشین‌سازی تبریز پرداخت کرده است. این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

این روزها خبرهای منفی پیرامون ورزش و فوتبال ایران زیاد است، اما یکی از خبرهایی که بخش عظیمی از علاقمندان ورزش استان و به خصوص طرفداران تیم ماشین‌سازی را آزرده، تنزل این تیم به لیگ دسته سوم بود.

خبر کوتاه اما تا نهایت درجه تلخ‌ و ناراحت کننده بود. تیم فوتبال ماشین‌سازی به دلیل عدم شرکت در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به لیگ دسته سوم باشگاه‌های ایران تنزل یافت و حال باید در پایین‌ترین سطح باشگاهی ایران حضور یابد.

با توجه به شرایطی که وجود دارد و هیچ مجموعه‌ای برای تیمداری و قبول سبزها قدم پیش نمی‌گذارد‌ و البته مالک فعلی نیز توانایی اداره آن را ندارد، باید منتظر ثبت عدم حضور در لیگ ? و تنزل سبزها به دسته پایین‌تر و احتمالاً لیگ استانی باشیم.

افسوس و صد افسوس برای تیمی که روزی روزگاری یک تیم سرسخت و مقاوم بود و از دوره جام تخت جمشید هر رقیبی با ماشین‌سازی روبرو می‌شد، گویی به صخره‌ای عظیم برخورد می‌کرد.‌ روحیه‌ای که حتی تا زمان لیگ آزادگان نیز وجود داشت اما حالا آن اسطوره مقاوم حتی توانایی حضور در لیگ دسته سوم ایران را نیز ندارد!

آقایان! به این شکل نقل‌وانتقال و سپردن تیم به کسی که اهلیت این کار را نداشت، عملاً حکم‌ مرگ تدریجی این تیم را صادر کردید و‌ قدیمی‌ترین تیم‌ شمالغرب کشور را در سراشیبی سقوط قرار دادید.

یادم می‌آید نام ماشین‌سازی در فوتبال ایران یک برند بود و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که بازیکنان غیربومی برای نام این تیم از تهران و شهرهای بزرگ به امید قبول شدن در تست‌هایش به تبریز می‌آمدند.

اشک ریختن بر جسد نیمه‌جان این‌ کودک طرد شده از جانب کارخانه‌ای که همین چند وقت پیش با حضور ریاست جمهوری زمینه‌های‌ سودآوری و ارتقای آن مورد تاکید قرار گرفت، چیزی جز دوگانگی و با شرایط غیرقابل قبول را رقم نمی‌زند.

آقایان! اگر ماشین‌سازی به زمین تمرینی خود بازگردد و تحت حمایت حداقلی کارخانه قرار گیرد، نام بزرگ خود را بار دیگر می‌تواند احیا و اثبات نماید.

ماشین‌سازی کارخانه مولد و متمولی است که توانایی اداره یک تیم فوتبال را دارد، این را فراموش نکنیم و البته ای‌کاش‌ مسئولان استانی و نمایندگان مجلس حداقل به دستور رییس‌جمهور در خصوص تعیین وضعیت تیم تمکین و عمل نمایند تا بلاتکلیفی از اطراف این تیم یک بار برای همیشه رخت ببندد.

 

 

کد خبر 269


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید