قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/08/23 20:30 | کد خبر : 342

تیم فوتبال تراکتوربا هدایت پاکو خمز اسپانیایی، در ادامه روند نتایج سینوسی خود در این فصل مقابل استقلال در حالی مغلوب شد که بیشتر کارشناسان اعتقاد بر ضعیف و بد بسته شدن تیم دارند.

فوتبال,لیگ برتر,تراکتور,پاکو خمس,

وحید ارضی: حساس‌ترین دیدارهای هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های استقلال - تراکتور و سپاهان- پرسپولیس برگزار گردید که با برتری دو بر صفر استقلال و یک بر صفر سپاهان به پایان رسید تا تیم های باشگاهی چند روزی را به خاطر فیفادی به استراحت و پوشش ضعف هایشان بپردازند.
تیم فوتبال تراکتور با هدایت پاکو خمز اسپانیایی، در ادامه روند نتایج سینوسی خود در این فصل با شکست مقابل استقلال تعداد برد و باخت‌های خود را به عدد مشترک ۵ رساند یعنی بدون تساوی با 15 امتیاز در رده ششم به کار خود در ثلث بازی های لیگ برتر پایان داد.
اگر از دید آمار و احتمالات این 15 امتیاز تراکتور را ضرب در عدد سه کنیم، میانگین امتیازی تراکتور در پایان لیگ عدد45 خواهد شد که یک عدد متوسط روبه بالاست که تیم را می تواند در بین شش تیم اول جدول نگه دارد.
تراکتور در پایان فصل گذشته با تعویض دو سرمربی از 30 بازی 52 امتیاز گرفت و در رده چهارم جدول ایستاد و در جام حذفی نیز مقابل استقلال در تهران حذف شد.
خمز فصل گذشته عملکرد خوبی در تراکتور داشت، هواداران پرشور تیم محبوب آذربایجان انتظار داشتند تا تیم شان در این فصل عملکرد بهتری نسبت به فصل گذشته داشته باشد.
 در فصل جدید، تراکتور با توجه به اینکه برای اولین بار در دوران مالکیت خصوصی جایگاه سرمربی خود را تثبیت کرده بود، ابتدای فصل نقل و انتقالات چهار پنج بازیکن کلیدی خود را از دست داد تا یک بازنده بزرگ نقل و انتقالاتی لقب بگیرد. بازیکنان بزرگی چون اخباری، اسدی، عباس زاده، هادی محمدی و غیره از آن دست بازیکنانی بودند که بدون دلیل و با توجیهات ناشیانه از تراکتور دور شدند که هنوز هم مشخص نشد چرا تراکتور این بازیکنان را از دست داد!
مدیریت تراکتور در جواب اعتراضات طرفداران نسبت به جدایی بازیکنان نامبرده، جذب جایگزین های بهتر از آنها را عنوان نمود و با آغاز لیگ و یک بازی آسیایی که با سه باخت متوالی همراه شد، عدم هماهنگی و نبود بازیکن خط حمله را عنوان کردند که این مشکل تا کنون حل نشده است و سرمربی محترم تیم در هر بازی که با باخت همراه می شود توپ را به زمین داور و یا ضعف بازیکنان می اندازد و در هر بازی از یک ترکیب خاصی استفاده می کند که خود بازیکنان نیز در این مورد بهتر از هر کسی می توانند اظهار نظر نمایند.
حال از نظر مدیران تراکتور، این تیم در نقل‌ وانتقالات یکی از تیم‌هایی بود که موفق شد تمامی گزینه‌های مدنظر خود را جذب کند و در بیشترین کورس‌های جذب بازیکنان موفق فصل گذشته نسبت به سایر باشگاه‌ها پیروز باشد ولی تیم عملا از نظر ساختاری ضعف های عمده ای دارد.
برای نمونه میانگین قدی خط دفاعی و دروازه بان تراکتور از استاندارد نیز پایین تر است و یا در خط هافبک که با ترافیک بازیکنان فانتزی مواجه شده، بازیکنی با صفات جنگنده، سرباز و قلدر درپست هافبک دفاعی دیده نمی شود و بیشتر اشتباهات ویران کننده که به باز شدن دروازه تراکتور منجر می شود از این نقطه ضعف به علاوه ضعف دروازه بانی است. این نقطه ضعف ها زمانی دردناک می شود که در باشگاه تراکتور و یا دیگر باشگاه های تبریزی بازیکنانی چون طاهران، نقی زاده، مهری و یا اکبر ایمانی در پست هافبک دفاعی چهره شدند ولی امروز جایی در این باشگاه ندارند و یا بازیکنانی چون سامان نریمان جهان، محمدرضا آزادی و غیره در تیم های حال حاضر خود ستاره هستند.
در خط حمله نیز نبود یک بازیکن دونده و تنومند و چارچوب شناس باعث شده تا بازیکنان تراکتور با اینکه موقعیت های زیادی را خلق می کنند، نتوانند بهره خوبی از آن ببرند و اینجاست که جای خالی عباس زاده که یک گلزن ذاتی و چارچوب شناس مانند فرشاد پیوس و یا ادینهو است، کاملا حس شود و این در حالی است که از تراکتور به عنوان تیم پرمهره یاد می شود و با مقایسه با تیم بندی سپاهان و یا سایر تیم ها تراکتور خیلی ضعیف بسته شده است. از سویی شاید کسانی وجود آلوز را یک ستاره بزرگ عنوان کنند ولی ستاره در جایی پرفروغ است که سایرهمبازیانش فاصله فنی زیادی با وی نداشته باشند که در تراکتور بین آلوز و برخی از بازیکنان فاصله چند فرسخی وجود دارد.
به گفته کارشناسان فوتبال یکی دیگراز دلایل اصلی کسب نتایج ضعیف و سینوسی تراکتور در این فصل عدم استفاده خمز از یک ترکیب ثابت در طول مسابقات است. سرمربی اسپانیایی حتی در زمانی که تراکتور به برتری دست پیدا می‌کند، بازهم دست به تغییر در ترکیب اصلی و چینش بازیکنان می‌زند.
تراکتور قبل از بازی با استقلال موفق شد نساجی مازندران یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان را با سه گل از تبریز بدرقه کند و انتظار می‌رفت که حداقل خمز برای دیدارحساس و انتقامی با آبی ها تغییرات کمتری در ترکیب اصلی خود داشته باشد، اما این سرمربی اسپانیایی بازهم با تغییر پست بازیکنان یک ترکیب جدید را مقابل یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی روانه میدان کرد.
سوال این است که با توجه به اینکه تراکتورتقریبا با نفرات کامل چند اردو و تعداد قابل توجهی بازی تدارکاتی پیش از شروع فصل داشته، چرا تا هفته دهم هنوز به یک ترکیب اصلی دست پیدا نکرده است؟ حتی خمزی که در فصل نقل ‌وانتقالات نیز حضور داشته و حالا کم یا زیاد بازیکنان زیر نظر این سرمربی جذب شده‌اند باید امروز جوابگو باشد.
نتیجه این که بعد از فیفادی پنج بازی از نیم فصل اول و یک جامی حذفی دست نخورده باقی مانده است وقطع به یقین حتی فکر تغییر سرمربی مثل سم برای تراکتور و هواداران کشنده است، چراکه در طول سالیان گذشته تجربه نشان داده است که دوای درد تراکتور تغییر کادرفنی نیست و هرکسی که پیشنهاد تغییرات در کادر فنی را بدهد دلسوز تراکتور نیست بلکه دشمن تراکتور است و از طرفی قطع همکاری در این مقطع و یا فسخ قرارداد می تواند تبعات و جریمه های سنگینی برای باشگاه بوجود آورد  و مدیریت تراکتور می تواند با دعوت به آرامش و تشکیل جلسه با شخصیت های فوتبالی و پیشکسوتان دلسوز باشگاه با توجه به فرصتی که در نیم فصل بوجود می آید، چند بازیکن خوب در پست های مورد نیاز را جذب نماید تا بیش از این تیم و طرفداران متضرر نشوند. 
تراکتور چهارم آذرماه در تبریز میزبان فولاد خوزستان است.

کد خبر 342


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید