قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/10/04 20:30 | کد خبر : 428
والیبال شهرداری ارومیه در نیم فصل اول لیگ

درخشان در میزبانی و بدون برد در خارج از خانه

نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با فراز ونشیب برای تیم والیبال شهرداری ارومیه به پایان رسید و این تیم به لطف بردهای داخل خانه خود، توانست از پایین جدول، کمی فاصله گرفته و در رده دوازدهم بایستد.

والیبال,لیگ برتر والیبال,شهرداری ارومیه,

به گزارش ورزش آذربایجان، به نقل از ایرنا، نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور که از روز سی ام مهر امسال آغاز شده بود، با برگزاری ۹۱ دیدار در شهرهای مختلف به پایان رسید؛ در پایان نیم فصل اول تیم فولاد سیرجان تنها با یک باخت در رده نخست ایستاد و تیم های هورسان رامسر، ایفاسرام اردکان و پاس گرگان در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

در پایین جدول هم تیم سایپا با تنها یک برد در رده پایانی قرار گرفت و تیم های شهرداری گنبد، شهرداری ارومیه و مس رفسنجان در رده های سیزدهم، دوازدهم و یازدهم ایستادند.

تیم والیبال شهرداری ارومیه که این دوره از مسابقات را بسیار بد و با سه باخت متوالی آغاز کرده بود، در میانه ها و روزهای پایانی نیم فصل اول خوب ظاهر شد و با بردهای متوالی، کمی خود را از قعر جدول دور کرد؛ هرچند هنوز با تیمی که تماشاگران ارومیه ای انتظار دارند، فاصله زیادی دارد.

تنها نماینده آذربایجان در لیگ برتر، امسال در سه هفته ابتدایی، سه باخت مقابل گیتی پسند اصفهان و شهرداری گنبد در دیدارهای خارج خانه و فولاد سیرجان در ارومیه داشت که امیدها را برای بهبود وضعیت این تیم نسبت به فصل قبل بسیار کمرنگ تر کرد.

پس از آن، تیم شهرداری ارومیه در دیدار هفته چهارم مقابل تیم قدرتمند هورسان رامسر در سالن ۶ هزار نفری غدیر قرار گرفت و با نتیجه غیرقابل انتظار سه بر صفر این تیم را شکست داد که بهترین برد شهرداری در نیم فصل اول نیز بود.

حضور در شهر اردکان یزد، ۲ باخت دیگر را برای شهرداری ارومیه در هفته های پنجم و ششم رقم زد و شهرداری تنها توانست به لطف ۲ ست گرفته از ایفاسرام، یک امتیاز از این شهر به ارمغان بیاورد.

هفته هفتم نیم فصل اول، دومین برد شهرداری ارومیه این بار در مقابل سایپا رقم خورد و شاگردان سیدعباسی (مربی وقت شهرداری)  توانستند این تیم قعر جدولی را سه بر ۲ شکست دهند.

شهرداری ارومیه در هفته هشتم به گرگان رفت و میهمان پاس این شهر بود که با نتیجه سه بر صفر شکست خورد؛ البته این تیم در دیدار هفته نهم با نتیجه سه بر ۲ مس رفسنجان را در ارومیه شکست داد.

بازهم دیدار خارج از خانه شهرداری ارومیه در این فصل با باخت همراه بود و این بار تیم طبیعت توانست سه بر یک از سد شاگردان عبدالرضا علیزاده بگذرد.

۲ دیدار خانگی شهرداری ارومیه در هفته های پایانی نیم فصل اول با ۲ برد متوالی همراه بود؛ این تیم توانست در مقابل تیم های نیان الکترونیک مشهد و تیم قدرتمند شهداب یزد با نتایج مشابه سه بر ۲ پیروز شود و سرو سامانی به وضعیت خود در جدول بدهد.

دیدار پایانی نیم فصل نخست نیز برای شهرداری ارومیه در تهران، نتیجه ای جز باخت سه بر ۲ نداشت ولی حداقل شاگردان علیزاده توانستند از این دیدار، یک امتیاز به اندوخته های خود بیفزایند.

آنچه که در نیم فصل اول لیگ برتر مشهود بود، ضعف شهرداری ارومیه در دیدارهای خارج از خانه و وضعیت بسیار خوب در دیدارهای خانگی بود.

شهرداری ارومیه در هفت دیدار خارج از خانه هفت باخت داشت؛ فقط ۲ امتیاز به دست آورد؛ هفت ست را به نفع خود به پایان رساند و ۲۱ ست را به حریفان واگذار کرد.

اما شرایط این تیم در دیدارهای سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه متفاوت بود؛ شهرداری ارومیه به جز باختی که مقابل فولادسیرجان در هفته دوم داشت، در پنج دیدار دیگر داخل خانه خود حریفان را مغلوب کرد؛ شهرداری در ارومیه ۱۱ امتیاز از ۱۳ امتیاز نیم فصل اول خود را به دست آورد، ۱۶ ست را برد و ۱۱ ست را به حریفان واگذار کرد.

بهترین برد شهرداری ارومیه در این نیم فصل مقابل هورسان رامسر رده دومی با نتیجه سه بر صفر در ارومیه بود و بدترین باخت نیز مقابل پاس گرگان با نتیجه سه بر صفر بود که یک ست را نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ واگذار کرد.

شهرداری ارومیه در نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور ۲۳ ست را به نفع خود به پایان رساند و ۳۲ ست را نیز به حریفان باخت.

با توجه به اینکه شهرداری ارومیه در نیم فصل دوم میزبانی بیشتری نسبت به نیم فصل اول خواهد داشت و وضعیت این تیم بعد از تغییر سرمربی بهتر نیز شده و روند رو به رشدی داشته است، انتظارها برای بهبود وضعیت شهرداری ارومیه بالاتر رفته و تماشاگران والیبال دوست و والیبال فهم ارومیه ای منتظر هستند تا در نیم فصل دوم بازی های بهتر و رده بالاتری را از شهرداری ارومیه در لیگ ببینند.

باید منتظر ماند و دید که این انتظار والیبال دوستان ارومیه ای می تواند محقق شود یا شهرداری ارومیه در نیم فصل دوم نیز در همان رده های پایانی جای خواهد گرفت.

دیدارهای نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور از سیزدهم دی ماه جاری آغاز می شود و شهرداری ارومیه در این هفته، میزبان گیتی پسند اصفهان خواهد بود.

کد خبر 428


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید