قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/11 20:30 | کد خبر : 751
پرونده ای کوچک برای یک پارادوکس بزرگ...

تراکتور-سپاهان؛ قراردادی که در دل پاره شد!

تراکتور روز چهارشنبه به مصاف سپاهان می رود و اتفاقات اخیر خواهرخواندگی این دو باشگاه را بار دیگر زیرسوال برده است.

تراکتور,سپاهان,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش ورزش آذربایجان، دو باشگاه تراکتور و سپاهان از سال ۹۳ طی یک قرارداد خواهر خوانده شدند. از این تاریخ به بعد اما بین دو باشگاه حواشی زیادی بوجود آمد که این پیوند را کمرنگ و کمرنگ کرد. باهم این پروسه چند ساله و اتفاقات مهمی که در طی آن رخ داد را مرور می کنیم:

سرقت جام از تبریز به اصفهان

در پایان فصل ۹۳-۹۴ و با اتفاقاتی که در بازی معروف تراکتور و نفت تهران رخ داد در میان ناباوری تراکتوری ها که همه آنها را قهرمان فصل می پنداشتند، جام قهرمانی در اصفهان به سپاهان رسید تا قبل از اولین سالگرد پیمان خواهرخواندگی اختلافات شروع شود.

مهدی شریفی دانشجویی که سرباز شد

یک فصل بعد با اخراج ناگهانی مهدی شریفی از دانشگاه این بازیکن بایستی به خدمت سربازی می رفت. مدیران سپاهان اعتقاد داشتند مدیران تیم تراکتور در اخراج شریفی از دانشگاه دخالت داشتند و دومین جدال و تنش دو باشگاه این گونه صورت گرفت.

احسانِ المپیاکوس به تراکتور زمینه جنگ آخر

در سال ۹۷ بعد از مازاد اعلام شدن احسان حاج صفی توسط باشگاه المپیاکوس هواداران سپاهان برای جذب کاپیتان سابقشان به باشگاه فشار آوردند ولی مدیران وقت اعلام کردند با توجه به رقم بالای رضایت نامه (۵۰۰هزار یورو) توان جذب حاج صفی را ندارند. ولی در این مقطع باشگاه تراکتور بدون پرداخت رقمی(طبق بیانیه رسمی باشگاه تراکتور) احسان حاج صفی را جذب کرد که باعث ایجاد کشمکش بزرگی بین دو باشگاه شد.

بیانیه تند باشگاه سپاهان و پایان روی کاغذِ خواهرخواندگی

بعد از جریانات احسان حاج صفی ، باشگاه سپاهان علیه باشگاه تراکتور بیانیه تندی منتشر کرد و این باشگاه را بدون افتخار نامید که به اذعان اصحاب رسانه این بیانیه اعلام پایان خواهر خواندگی دو باشگاه بود.

کد خبر 751


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید