قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/15 14:30 | کد خبر : 758

همیشه مدعی و همیشه ناکام، این دو واژه همچنان با والیبال ارومیه گره خورده است.

تیم والیبال شهرداری ارومیه ,لیگ برتر والیبال,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، والیبال ارومیه از سال ۱۳۵۴ همزمان با اولین دوره لیگ والیبال به طور حرفه ای و با نام رضائیه تیمداری را آغاز و در رقابت های مختلف حضور پیدا کرد؛ نمایندگان ارومیه تا به امروز با نام های مختلفی در لیگ برتر کشور تیمداری کرده اند ولی درکسب قهرمانی ناکام بوده اند. این برای شهری مثل ارومیه که مهد والیبال آسیا و زادگاه تعداد زیادی از ستاره های والیبال است اصلا قابل قبول نیست.

 

شهرداری ارومیه امسال تا نیمه نهایی لیگ برتر پیش رفت. این تیم با هدایت عبدالرضا علیزاده خیلی زود خودش را پیدا کرد و در قامت مدعی ظاهر شد. شهرداری تا نیمه نهایی هم پیش رفت اما در این مرحله مغلوب شهداب شد و از رسیدن فینال بازماند تا یک ناکامی دیگر به نام ارومیه ثبت شود؛ مروری داریم بر تلاش های مشابهی که ارومیه در قامت مدعی برای فتح لیگ داشت اما به نتیجه نرسید:

 

رکورددار رتبه سومی

تیم شهرداری ارومیه (پگاه ارومیه سابق) ۸ دوره رتبه سوم لیگ را کسب کرده است و اولین بار سال ۸۲ به این عنوان رسید. این تیم در سال های ۸۲ ،۸۶ ،۸۷، ۹۰ ،۹۲، ۹۴، ۹۵ و۱۴۰۲/۰۳ سابقه ایستادن در رده سوم داشته است.

 

ناکام در فینال ها

تیم شهرداری سه بار در سال های ۸۳ ،۹۳ و ۹۹ به فینال مرحله حذفی لیگ برتر رسیده است ولی در هر سه دوره بازی را به حریفان واگذار کرده و به رتبه دومی راضی شده است.

 

ناکامی در حد تیم ملی!

تیم والیبال شهرداری ارومیه در فصل ۹۳ بازیکنان ستاره و ملی پوشی همچون سعید معروف ( تا نیم فصل ) والریو ورمیلیو، نیکولای نیکولوف، شهرام محمودی، عبدالرضا علیزاده، میلاد عبادی پور، فرهاد نظری افشار، جواد محمدی نژاد، حامد رضایی ، پوریا فیاضی ، وحید سیدعباسی، احسان اصغریان، سعید مرادی، فرهاد پیروت پور، ایرج میکائیل زاده، امیر برزگر و امیر خداپرست را به سرمربی گری جهانگیر سید عباسی در اختیار داشت. تیمی که به اذعان ‌کارشناس ها شانس اول قهرمانی بود ولی با جدایی سعید معروف به یک باره تضعیف شد به پیکان باخت.

 

از بقا تا رده سوم

تیم شهرداری در این فصل نیز تا قبل از تغییرات کادرفنی و حضور عبدالرضا علیزاده کاندیدای اول سقوط به دسته یک بود. بسیاری از کارشناسان والیبالی امیدی برای بقای این تیم نداشتند که با تغییرات و روی کار آمدن عبدالرضا علیزاده تحولی شگرف در آن ایجاد شد. تیمی که در حال سقوط بود با برد های حیاتی به مرحله پلی اف رسید و تیم قدرتمند طبیعت را حذف کرده و مقابل تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی حریفی ساده نبود و تا آخرین دقیقه شانس صعود به فینال را داشت. ولی تیم علیزاده به دلیل کم مهره بودن و دست خالی مربی تیم بازنده نیمه نهایی سوم شد تا با شایستگی مشترکا با تیم پیکان به رده سوم قناعت کند.

 

می توان درس گرفت

تیم های ارومیه ای در اکثر فصل ها به جز فصل ۹۳ در اوایل فصل درگیر حواشی مختلف می شوند. معمولا مدیریت قابل قبولی در فصل نقل و انتقالات وجود ندارد شهرداری طی سال های اخیر به خاطر شرایطی که داشته زمانی اقدام به خرید می کند که مارکت نقل و انتقالات از بازیکن خالی شده است. والیبال ارومیه قطب بازیکن سازی والیبال ایران است که ستاره های بی‌شماری به والیبال کشور معرفی کرده است ولی با سو مدیریت و نامهربانی ها هر فصل تیمی ناقص روانه مسابقات می کند، در فینال هر دوره و هر فصل والیبال بازیکنان ارومیه ای در تعیین قهرمانی نقش موثری دارند ولی تیم ارومیه ای توان مدیریت همین ستاره ها را برای موفقیت را ندارد. شاید بتواند همین چند بند را چند بار خواند برای سال بعد درس گرفت.

کد خبر 758


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید