قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/21 20:30 | کد خبر : 834
فردا دیر است، از همین امروز تیم بسازید

والیبال آذربایجان زیر ذره‌بین؛ سوپرمربیان سپر مدیران!

والیبال آذربایجان در سال سال ۱۴۰۲ مرهون دو چهره شناخته شده خود یعنی عبدالرضا در شهرداری ارومیه و محمد غیاثی بود که تیم‌هایشان در میان بزرگان دست به شگفتی زدند.

تیم والیبال مس سونگون,تیم والیبال شهرداری ارومیه,لیگ برتر والیبال,لیگ دسته اول والیبال,محمد غیاثی,عبدالرضا علیزاده,

به گزارش "ورزش آذربایجان "، دو نماینده والیبال آذربایجان یعنی شهرداری ارومیه و مس سونگون هر دو شروع مشابهی در مسابقات لیگ دسته یک و برتر داشتند؛ هر دو تیم به خاطر مشکلات مدیریتی چند روز مانده به شروع مسابقات لیگ، با بازیکنان جوان بومی پا به عرصه تیمداری گذاشتند.

بعد از این شروع دستپاچه، تیم شهرداری ارومیه با جهانگیر سبدعباسی تا اواخر نیم فصل به قعر جدول چسبیده بود. با آمدن عبدالرضا علیزاده اما ورق برگشت و به معنای واقعی کلمه معجزه را در این تیم دیدیم. علیزاده با متحول کردن تیم شهرداری محبوبیت خودش را در میان عاشقان والیبال ارومیه دو چندان کرد. 

او در اولین تجربه سرمربی گری خود در لیگ سی و هفتم، با کسب مقام سومی با تیم زادگاه خودش نشان داد مربی بادانش و بزرگی است و هواداران ارومیه از مدیران شهرداری انتظار آن را دارند که تیمی درخور و شأن والیبال پایتخت آسیا را برای سال جدید آماده نمایند تا با ایجاد بستر مناسب برای عبدالرضا علیزاده، در والیبال آذربایجان تاریخ سازی کنند و اولین بار قهرمان لیگ شوند. 

محمد عمده غیاثی هم در تبریز دست به کار بزرگی زد و با جوان ترین تیم لیگ دسته یک، عنوان سومی این مسابقات را به دست آورد اما از صعود به لیگ برتر بازماند. با این وجود شاگردان او پدیده مسابقات این فصل لیگ یک شدند. مدیران باشگاه مس سونگون در فصل گذشته بیشتر با سیاست رفع تکلیفی و بدون هدف گذاری از پیش تعیین شده پای به عرصه تیمداری در رشته والیبال گذاشتند.

آنها با اختصاص کم ترین بودجه  به والیبال مس در میان تیم های تحت نظر این باشگاه، از همان ابتدا تردیدها به این تیم را پررنگ کردند. با نیم نگاهی به آمار و حضور هواداران در بازهای تیم والیبال مس سونگون می‌توان دریافت که این رشته بعد از تیم فوتبال تراکتور در تبریز، پرطرفدارترین تیم این استان است و حتی از حمایت بیشتری نسبت به تیم های فوتسال و فوتبال مس سونگون را به خود می‌بیند.

باتوحه به فروش امتیاز بعضی از تیم های لیگ برتری در رشته والیبال، هواداران والیبال تبریز و ورزقان از مدیران باشگاه مس سونگون آذربایجان انتظار دارند با خرید امتیاز یکی از تیم های لیگ برتری که هزینه آن برابر با قرارداد یک بازیکن فوتبال لیگ دسته یکی است دوباره تبریز را صاحب نماینده لیگ برتر در والیبال کنند. البته اگر این کار هم نشد، انتظار دوم، بستن تیمی بهتر و اختصاص امکانات در خور شان یک تیم پرطرفدار به آن است؛ اتفاقی که می تواند به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر والیبال در خطه استعداد خیز آذربایجان منجر شود.

 

کد خبر 834


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید