قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/27 01:00 | کد خبر : 887
نگاهی به یک جشن بزرگ بعد از 110 سال...

چرا لورکوزن بله تراکتور نه؛ پشت پرده را نگاه کن!

اولین قهرمانی بوندسلیگا بعد از یک قرن اتفاق بزرگی بود که بایرلورکوزن رقم زد تا تراکتوری ها را به فکر فرو ببرد.

بایرلورکوزن,تراکتور,بوندسلیگای آلمان,ژابی آلونسو,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تیم بایرلورکوزن در سال ۱۹۰۴ تاسیس شده و امسال در سال ۲۰۲۴ بعد از ۱۱۰ سال اولین جام لیگ برتر آلمان را بالای سر برد تا هوادارانش بعد از بیش از یک قرن وفاداری، طعم شیرین جام را بچشند.

بایرلورکوزن با مربیگری ستاره سابقش ژابی آلونسو یک شگفتی بزرگ آفرید و در فاصله پنج هفته مانده به اتمام بوندس لیگا قهرمانی خود را مسجل کرد.

بایرلورکوزن روز گذشته با نتیجه ۵-صفر وردربرمن را درهم کوبید تا با اقتدار و بدون شکست قهرمانی بوندس لیگا را در هفته بیست و نهم جشن بگیرد.

در اوایل قرن بیست و یکم در دوران حضور میشائل بالاک در این تیم که آن‌ها ۲ نایب قهرمانی در بوندس‌لیگا (فصول ۲۰۰۰–۱۹۹۹ و ۲۰۰۲–۲۰۰۱)، یک نایب قهرمانی در جام حذفی آلمان (فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۱) و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۲–۲۰۰۱) به‌دست آوردند این تیم نورکوزن نامیده می شد چون به دوم شدن عادت کرده بود.

حال این تیم که عادت به دوم شدن داشت اولین قهرمانی بوندس لیگای خود را جشن می گیرد، این قهرمانی حاصل مدیریت فوتبالی و اصولی مدیر این تیم مایکل شاده است، فردی که مربی بزرگ آورد و در کنار آن بازیکنان ستاره ساخته و حفظ شان کرد تا شاهد اولین قهرمانی این تیم در بوندس لیگا باشیم.

شاده درس بزرگی به صنعت فوتبال داد ،آنهم اینکه زیاد لازم نیست کهکشانی باشید، کافیست مدیر و مدبر باشید تا بتوانید یک قهرمانی حتی بعد از ۱۱۰ سال کسب کنید. همین آخر مطلب را به تراکتور گره بزنیم و تمام! تیم محبوب خطه آذربایجان هم بیش از نیم قرن از تاسیسش می گذرد و هنوز در حسرت قهرمانی لیگ برتر است.

خرید سرباز جواب نداد، ستاره های بزرگ هم جام نیاورند و به نظر می رسد حالا وقت نمونه برداری از نمونه های موفق رسیده است. جشنی که دیروز هواداران لورکوزن برگزار کردند حسرت چند دهه ای بود که به دلشان مانده بود. همین حسرت را هواداران تراکتور سالهاست با خود می برند و می آورند. ای کاش حداقل آنها هم این قوت قلب را داشته باشند که برای رقم خوردن چنین اتفاقاتی در پشت پرده برنامه های خوب ریخته می شود؛ البته از آن پشت پرده ای حرف نمی زنیم که مثل کرم به جان تیم افتاده است!

کد خبر 887


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید