قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/28 20:30 | کد خبر : 908
فعلا در تغییر و عدم ثبات رکورد می‌زنیم، جام بی جام!

پرونده ویژه؛ حکایت ۱۶ نفری که قرار بود قهرمانمان کنند!

به بهانه پایان کار پاکو خمس در تراکتور، نگاهی داریم به یک آمار غیرعادی در این تیم که مفهوم امنیت شغلی را زیر سوال برده است.

تراکتور,محمد رضا زنوزی,

به گزارش "ورزش آذربایجان" پاکو خمس بعد  از توافق از باشگاه تراکتور جدا شد تا این باشگاه به دنبال پنجاهمین سرمربی تاریخ خود و هفدهمین مربی دوران بعد از خصوصی شدنش باشد.

انتقال مالکیت تراکتور در سال ۹۷ به هلدینگ دریک به مالکیت محمد رضا زنوزی انجام شد.

در طول این مدت هفت ساله  تراکتور رکورد عجیبی در تغییر سرمربی برجا گذاشته است. این باشگاه با تغییر ۱۶ مربی در هفت سال رکورد منحصر به فردی به نام خود ثبت کرده است.

۱- جان توشاک

اولین سکاندار تراکتور خصوصی مربی نامدار جان توشاک ولزی بود. این مربی در هفت بازی مربی تراکتور بود و با دو برد، سه تساوی و دو شکست، شبانه استعفا داد‌ و از سمت خود کناره گیری کرد.

۲- محمد تقوی

دومین مربی تیم دستیار ایرانی توشاک، محمد تقوی بود. وی در نه بازی مربیگری خود پنچ برد، دو مساوی و دو شکست کسب کرد و در نهایت توسط باشگاه از سمت خود برکنار شد.

۳- ژرژ لیکنز

سومین مربی تراکتور خصوصی معمار نسل طلایی بلژیک ژرژ لیکنز بود. وی در پانزده بازی هفت برد، پنج تساوی دو شکست ثبت کرد و بعد از اتمام فصل  قراردادش تمدید نشد. تا اولین سال مالکیت تراکتور با تغییر ۳ مربی به اتمام برسد.

۴- مصطفی دنیزلی

در دومین سال تراکتور خصوصی،  اول فصل را با مصطفی دنیزلی مربی نامدار ترک آغاز کرد ولی بعد از ۱۳ بازی وی را برکنار شد. دنیزلی در این ۱۳ بازی شش برد، چهار مساوی و سه شکست کسب کرد .

۵- احد شیخ لاری

بعد از دنیزلی احد شیخلاری در یک بازی مربیگری تراکتور را به عهده داشت و با یک باخت جای خود را به ساکت الهامی داد.

۶- ساکت الهامی

ساکت الهامی ششمین مربی تاریخ تراکتور خصوصی و سومین مربی فصل دوم مالکیت زنوزی بود. وی در ۲۱ بازی آمار دوازده برد، پنج مساوی و چهار شکست را برجا گذاشت.

۷- علیرضا منصوریان

در سومین فصل تراکتور خصوصی با هفتمین مربی خود علیرضا منصوریان کار را آغاز کرد. او از ۶ بازی یک برد ، سه مساوی و یک شکست برجای گذاشت، و از سمت خود برکنار شد.

۸- مسعود شجاعی

بعد از اخراج منصوریان، مسعود شجاعی کاپیتان وقت تیم بعنوان مربی-بازیکن انتخاب شد و در ۱۰ بازی پنج برد، یک تساوی چهار شکست کسب کرد، تا باشگاه با انتخاب رسول خطیبی نهمین مربی تاریخ خصوصی را انتخاب کند،

۹- رسول خطیبی

رسول خطیبی از ۱۷ بازی در تراکتور پنج برد ، نه تساوی و سه شکست کسب کرد، و باشگاه با برکناری وی فیروز کریمی را جانشینش کند.

۱۰- فیروز کریمی

کریمی چهارمین مربی فصل سوم تراکتور خصوصی بود. او در شش بازی چهار برد و دو شکست داشت، و آخر فصل از جمع تراکتوری ها جدا شد تا تراکتور فصل سوم با چهار سرمربی رکورد بیشترین تغییر مربی را به خود اختصاص دهد.

۱۱- فراز کمالوند

فصل چهارم تراکتور خصوصی ابتدا با انتخاب فراز کمالوند بعنوان مربی در نقل و انتقالات شرکت کرد ولی با فشار هواداران و نقل و انتقالات ضعیف کمالوند بدون انجام بازی برکنار شد ، و فیروز کریمی به تیم بازگشت.

۱۲- فیروز کریمی

بازگشت مجدد فیروز کریمی بعنوان دوازدهمین مربی بعد از پنج بازی یک برد و چهار تساوی به همراه داشت. او دوباره برکنار شد تا تنها مربی بدون تساوی تراکتور خصوصی باشد.

۱۳- زونمیر سولدو

بعد از برکناری فیروز کریمی این باشگاه به سراغ زونمیر سولدو رفت و این مربی  بعد از شانزده بازی  با دو برد، شش تساوی و هشت شکست برکنار شد.

۱۴- ارطغرل ساغلام

چهاردهمین مربی تراکتور ارطغرل ساغلام با فشار هواداران و به خواست هواداران از ترکیه آمد ،  وی در ۱۰ بازی سکانداری تراکتور چهار برد  سه تساوی و سه شکست کسب کرد، و تیم در آستانه سقوط به دسته یک را به ساحل امن رساند.

۱۵- قربان بردیف

در فصل پنجم تراکتور خصوصی ، تراکتور پانزدهمین مربی خود را منصوب کرد، و قربان  بردیف ترکمنستانی سکاندار تراکتور شد، بردیف بعد از ۱۱ بازی چهار برد سه مساوی و چهار باخت بصورت توافقی جدا شد .

۱۶- پاکو خمس

پاکو خمس اسپانیایی شانزدهمین مربی تراکتور خصوصی و چهل و نهمین مربی تاریخ تراکتور که بعد از بردیف بعنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد، وی از ۴۳ بازی طی دو فصل با کسب ۲۳ برد ۸تساوی و ۱۲ باخت جدا شد.

کد خبر 908


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید